Svenska Jägareförbundet

Fjälljakten

Svenska Jägareförbundet vill ge en bakgrund till och skapa förutsägbarhet kring förbundets inställning till förslagen i delbetänkandet. Foto: Oscar von Stockenström

Ta del av Jägareförbundets åsikter om Renmarkskommitténs delbetänkande

Jägarkåren bör snarast tycka till om Renmarkskommitténs delbetänkande. Svenska Jägareförbundet delar nu sin inställning på en ny webbsida som en grund och extra hjälp för de som vill skriva ett remissvar.

2024-04-16

Renmarkskommitténs delbetänkande har sänts ut på remiss till ett stort antal myndigheter och organisationer (119 st).

Förslaget från Renmarkskommittén innebär i korthet att alla samebyar ska få ensamrätt kring förvaltningen av jakten och fisket på en tredjedel av landets yta.

Gå vidare till webbsidan om Renmarkskommitténs delbetänkande>>

Tillbaka till överblick